Mobile Menu

Media

ZDYNAMIZOWAĆ STATYCZNE. ROZMOWA Z MALARZEM KAROLEM DRZEWIECKIM

05 Czerwiec ’18

 

Gdyby nie fakt, że jego prace zrealizowane zostały na płótnie, można byłoby śmiało pomyśleć, że są to dzieła sztuki ulicznej namalowane na murze jednej z kamienic. Z artystą Karolem Drzewieckim, bo o nim mowa, rozmawiamy o inspiracji street artem, przewadze tematu nad formą oraz znaczeniu koloru w jego sztuce.

Czytaj więcej

Pobierz PDF

 

SZTUKA CODZIENNOŚCIĄ – WYWIAD Z MALARZEM KAROLEM DRZEWIECKIM

11 Marzec ’18

„Sztuka zawsze była naturalnym elementem mojej codzienności” – rozmowa z malarzem Karolem Drzewieckim

 

Nowoczesną, głośną i angażującą sztukę ulicy przenosi w obręb klasycznego medium, jakim jest malarstwo. Na statycznym płótnie bezbłędnie potrafi oddać dynamikę i ruch. Twórczość Karola Drzewieckiego, bo o nim mowa, mieści w sobie wiele fascynujących sprzeczności. O dorastaniu wśród sztuki, komentowaniu za jej pomocą rzeczywistości i fascynacji pop artem rozmawia z artystą Antonina Rostowska.

Czytaj więcej

Pobierz PDF

 

ULICA PRZENIESIONA NA PŁÓTNO

13 Marzec ’18

Otaczający nas miejski krajobraz aktywnie się zmienia. Coraz częściej szarość bloków albo wyblakłe kolory kamienic przełamywane są interesującymi elementami wizualnymi. Nie amatorskimi, przypadkowymi malunkami po ścianach budynków, lecz wykorzystującą nowoczesne, nierzadko eksperymentatorskie wręcz techniki, sztuką najwyższego rzędu. Pod pewnymi względami street art można wręcz nazwać sztuką przełomową. Bo o ile czymś od zawsze naturalnym był fakt bazowania nowej twórczości wizualnej na artystycznej tradycji, street art zdołał odwrócić tę tendencję, zachęcając do przenoszenia charakterystycznej dla ulicy estetyki wprost na płótno. W ten sposób sztuka, która jeszcze niedawno stopniowo wyprowadzana była z wnętrz instytucji do przestrzeni publicznej, ponownie wraca na sztalugi.

Czytaj więcej

Pobierz PDF

 

HISTORIA PEWNEGO MEDIUM – O TWÓRCZOŚCI KAROLA DRZEWIECKIEGO

15 listopada 22 (358) / 2018

 

Na niepewnym gruncie malarskiego medium, które ciągle ulega transformacjom i z roku na rok staje się coraz bardziej nowoczesne, niełatwym krokiem jest opracowanie nowej i zaskakującej jakości. Wśród młodych twórców tworzących na polskiej scenie przeważają obecnie trendy trashartu, vaporwave oraz wszechobecnego „erroru”. Na aukcjach młodej sztuki znajdują się natomiast przeciwne do tych prezentowanych w galeriach non-profit. Są to często płótna z elementami figuratywnymi oraz abstrakcje. Bezstronne oko obserwatora wspomnianych zjawisk pozwala na podjęcie faktycznej refleksji nad tym, jak wiele zależy od docelowego odbiorcy danej sztuki. W przypadku Karola Drzewieckiego, polskiego malarza i absolwenta poznańskiego Uniwersytetu Artystycznego, nietrudno jest się domyślić, że swój komunikat kieruje on do miłośników zwierzęcych przedstawień i street artowego stylu przypominającego twórczość Banksy’ego. Jego prace balansują pomiędzy ryzykiem przedstawiania nieskomplikowanych treści i tych dotykających aktualnych problemów społeczno-politycznych.

Czytaj więcej

Pobierz PDF